Rusya’nın açık deniz petrol ihracatında düşüş yok
Moskova’nın petrol üretimini kısmakla tehdit etmesinden iki ay sonra, ham petrol çıkışında istikrarlı bir düşüş olduğuna dair bir işaret yok.
Bloomberg tarafından derlenen tanker izleme verilerine göre, Rusya’nın ham petrol ihracatı 28 Nisan haftasında 4 milyon varilin üzerine çıktı ve bu ülke, ülkenin Şubat 2022’de Ukrayna’yı işgalinden bu yana yalnızca bir kez aştığı bir seviye.
Öte yandan, dört haftalık ortalama bazında herhangi bir değişiklik gözlenmedi.
Enerji Bakanlığı’nın Mart ayında günde 700.000 vir’e ulaştığını söylediği deniz kaynaklı akışlarda herhangi bir üretim kesintisi gözlemlenmedi. Rusya’da da rafineri sayısında azalma yok. Rakamlar, işleme oranlarının yılbaşından bu yana neredeyse değişmediğini ve Nisan ayının ilk gününde geçen yılın aynı ayına göre günlük 720 bin varil daha yüksek olduğunu gösteriyor.
Rusya, ham ve yoğunlaştırılmış verileri yayınlamayı durdurur
Rusya, potansiyel olarak bu aydan itibaren birkaç OPEC+ ortağı tarafından yapılacak kesintilerden önce üretimi gerçekten kısıp kısmadığını değerlendirmeyi zorlaştırmak için ham ve yoğun verileri yayınlamayı durdurdu.
Kremlin, savaşını finanse etmek için nakit sıkıntısı çektiğinin bir işareti olarak, yakıt sübvansiyonlarını kesmekten bütçe gelirlerini artırmak için beklenmedik gelir vergilerine kadar uzanan seçenekleri keşfetmek için petrol endüstrisine bakıyor. Bununla birlikte, Lider Vladimir Putin, mevcut anlaşmalar kapsamında “dost ülkelere” yönelik petrol akışlarını, G-7 ülkeleri tarafından dayatılan tavan fiyatı karşılayan yabancı alıcılara yapılan sevkiyatları durdurmayı amaçlayan bir ihracat yasağından muaf tutmaya karar verdi.
Druzhba boru hattı sınırı deniz yoluyla nakliyeye kaydırıldı
Daha önce Druzhba boru hattıyla Polonya ve Almanya’ya ulaştırılan ham petrolün deniz taşımacılığına yönlendirilmesi, bu yılın ilk yarısında deniz yoluyla taşınan petrolü geçen yılın aynı döneminde günde 2,94 milyon varilden ortalama 2,9 milyon varile çıkardı. Bu yılın sonunda günde 3,32 milyon varil. kabarık. Almanya’ya boru sınırından tedarik 2022 sonunda, Polonya’ya teslimatlar ise 2023 Şubat sonunda durduruldu.
Rusya’nın deniz taşımacılığı son dört haftada rekor seviyeye ulaştı
Çin ve Hindistan’a giden gemilerdeki toplam ham petrol hacmi, nispeten az miktarda olan Türkiye ve henüz nihai varış noktasını göstermemiş gemilere eklendiğinde, akışların üçüncü haftada artarak bir miktara ulaştığı gözlemlendi. son dört haftada günlük 3,39 milyon varil ile rekor seviye.
Ocak ayı sonlarında yüklenen kargonun nihai varış noktaları belli olurken, Çin’e akışlar işgal sonrası yeni yüksek seviyelere yükseldi ve Şubat seviyelerine yakın kaldı.
Daha önceki teslimatlara bakıldığında, şu anda “Bilinmeyen Asya” olarak tanımlanan ve Süveyş Kanalı’na giden gemilerin çoğu Hindistan’da son bulurken, Fas’ın kuzey kıyılarında veya daha yakın zamanda Atlantik’te çok büyük ham petrol gemilerine yüklenenler Çin’de. olacağını gösteriyor.
Çok büyük ham petrol gemilerindeki gemiden gemiye transfer operasyonları, geçen yaz olduğu gibi, İspanya’nın kuzey Afrika kenti Ceuta açıklarındaki Akdeniz sularından Atlantik Okyanusu’na kaydı.
Aframax tankerleri Nurkez ve Crius, geçen hafta yüklerini Atlantik Okyanusu’ndaki Kanarya Adaları açıklarında “çok büyük ham petrol tankerlerine” (VLCC’ler) aktardı.
Yılın başından bu yana, bu iki bölgede ve Yunanistan açıklarındaki Kalamata yakınlarında gemiler arasında en az 62 kargo veya 44,7 milyon varil transfer edildi.
Rusya ve Hindistan ortak sigorta kurumlarını tartışıyor
Rusya Başbakan Yardımcısı Denis Manturov’a göre, Rusya ve Hindistan petrol sevkiyatları için ortak reasürans kurumlarının kurulmasını tartışıyorlar ve Manturov, bu tür planların yıl sonuna kadar ortaya çıkabileceğini belirtiyor. Rusya Başbakan Yardımcısı Alexander Novak, Rusya’nın petrol ihracatı için yeni sigorta ve reasürans mekanizmalarına ihtiyacı olduğunu söyledi.
Yakın zamana kadar ülke, petrolünü ihraç eden tanker filosunun yarısından fazlasını karşılamak için hâlâ Batılı sigortacılara güveniyordu. Ancak, Rus petrolünü ağır formda taşıyan tanker şirketlerinden biri, bu durum nedeniyle G-7 fiyat tavanına olağandışı düşüşün ardından filosu için endüstri standardı sigortasını kaybetti.
G-7 tavan fiyatına karşı çıkan tanker şirketleri sigortalarını kaybediyor
Rus petrolünün nakliyesinde yoğun bir şekilde yer alan petrol tankeri şirketlerinden biri, ülke varillerinin nakliyesi için Yedi Küme fiyat sınırına düştükten sonra filosu için endüstri standardı sigortasını kaybetti.
28 Nisan haftasında ham petrol akışı bir önceki haftaya göre günde yaklaşık 680 bin varil artarak 4,08 milyon varil/güne yükseldi. Dört haftalık ortalama bazında, deniz yoluyla yapılan toplam ihracat çok az değişti ve 10 ayın en yüksek seviyesinden günde 12.000 varil düşüşle günde 3,45 milyon varil oldu.